جسارت(Courage)

جسارت(Courage)

جستجوی اینترنتی راه تجارت الکترونیک(Internet search for e-commerce)
جسارت(Courage)

جسارت(Courage)

جستجوی اینترنتی راه تجارت الکترونیک(Internet search for e-commerce)

دانلود بررسی رابطه بین اثربخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران


بررسی رابطه بین اثربخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران

بررسی رابطه بین اثربخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران

دانلود بررسی رابطه بین اثربخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران

بررسی رابطه بین اثربخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران
دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل doc
حجم فایل 297 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 257

فهرست مطالب

عنوان                                                 صفحه

چکیده

فصل یکم : مقدمه پژوهش

1-1- عنوان تحقیق: ............................... 1

1-2- مقدمه ...................................... 1

1-3- بیان مساله: ................................ 2

1-4- اهمیت و ضرورت پژوهش ........................ 7

1-5-‌ اهداف پژوهش: ............................... 9

الف- هدف کلی: ................................... 9

ب - اهداف جزئی:.................................. 9

1-6-  پرسشهای پژوهش: ............................ 9

الف- اصلی:....................................... 9

ب- فرعی:......................................... 9

1-7-‌ متغیرهای پژوهش: ............................ 10

متغیر پیش بین:................................... 10

 متغیر ملاک:...................................... 10

متغیر تعدیل کننده ............................... 10

متغیر کنترل ..................................... 10

1-8-‌ تعاریف علمی واژه ها:........................ 10

1-9- تعاریف عملیاتی واژه ها: .................... 14


فصل دوم : بررسی پیشینه پژوهش

مقدمــه.......................................... 16

الف- بررسی نظریه‌ها............................... 19

2-1- ارتباطات.................................... 19

2-1-1- اهمیت ارتباطات............................ 19

2-1-2- تعاریف ارتباطات........................... 22

2-1-3- فرآیند ارتباط............................. 26

2-1-3-1- منبع ................................... 26

2-1-3-2- رمزگذاری................................ 27

2-1-3-3- وسیله................................... 27

2-1-3-4- رمزگشایی................................ 28

2-1-3-5- دریافت کننده............................ 28

2-1-3-6- بازخورد................................. 29

2-1-4- مسیر ارتباطات............................. 29

2-1-4-1- ارتباطات عمودی.......................... 29

الف- مسیر رو به پایین............................ 29

ب- ارتباطات رو به بالا............................ 30

2-1-4-2- ارتباطات در سطح افقی.................... 31

2-1-5- مدل ارتباطات.............................. 32

2-1-6- اصول ارتباطات............................. 35

2-1-7- ارتباطات سازمانی از دیدگاه مکاتب مختلف مدیریت 38

2-1-7-1- دیدگاه کلاسیک‌ها در مورد ارتباطات:........ 38

2-1-7-2- نظریه نئوکلاسیک‌ها و ارتباطات............. 40

2-1-7-3- دیدگاه سیستمی در مورد ارتباطات.......... 40

2-1-7-4- دیدگاه اقتضایی و ارتباطات............... 41

2-1-7-5- دیدگاه مراوده‌ای یا تعاملی در مورد ارتباطات 41

2-1-8- اثربخشی در ارتباطات میان فردی ............ 42

2-1-9- ویژگی‌های اثربخشی.......................... 43

2-1-9-1- گشودگی.................................. 43

2-1-9-2- همدلی................................... 45

2-1-9-3- حمایتگری................................ 46

2-1-9-4- مثبت گرایی.............................. 46

2-1-9-5- تساوی................................... 47

2-1-9-6- همانندی «تشابه با هم» و «تخالف با هم»... 47

2-1-10- موانع ارتباطی ........................... 48

2-2- قدرت ....................................... 61

2-2-1- اهمیت قدرت................................ 61

2-2-2- تعاریف قدرت............................... 62

2-2-3- قدرت در سطوح مختلف سازمان ................ 65

2-2-3-1- قدرت در سطح عمودی....................... 65

2-2-3-1-1- منابع قدرت مدیران رده‌ی عالی سازمان.... 66

2-2-3-1-2- منابع قدرت مدیران رده میانی سازمان.... 69

2-2-3-1-3- منابع قدرت مدیران رده‌ی پایین سازمان... 69

2-2-3-2 - قدرت در سطح افقی....................... 71

2-2-4- روابط قدرت................................ 72

2-2-4-1-  رابطه صف و ستاد........................ 73

2-2-4-2- تشکیل دسته‌ها و ائتلاف.................... 74

2-2-5- منابع قدرت بر اساس پژوهش‌های فرنچ و راون... 75

2-2-6- انواع رویکردها به قدرت ................... 77

2-2-6-1- راسل و قدرت:............................ 78

2-2-6-2- هیکس، گولت و قدرت: ..................... 79

2-2-6-3- گالبرایت و قدرت: ....................... 81

2-2-6-4- اتزیونی و قدرت:......................... 83

ب- پیشینه پژوهشهای انجام شده .................... 85

2-3- پژوهش‌های پیرامون ارتباطات سازمانی........... 85

2-3-1- پژوهش‌‌های انجام شده در داخل کشور:.......... 85

2-3-2- پژوهش‌های انجام شده در خارج از کشور:....... 89

2-4- پژوهشهای پیرامون منابع قدرت ................ 99

2-4-1-  پژوهش‌های انجام شده در داخل کشور.......... 99

2-4-2-  پژوهش‌های انجام شده و در خارج از  کشور... 108

نتیجه گیری کلی ................................. 121

فصل سوم: روش پژوهش

3-1- جامعه آماری................................ 123

3-2- گروه نمونه ................................ 123

3-3- روش و طرح نمونه‌برداری...................... 124

3-4- حجم نمونه.................................. 124

3-5- ابزار گردآوری داده‌ها....................... 125

3-5-1- پرسشنامه اثر بخشی ارتباطات سازمانی....... 126

3-5-2- پرسشنامه منابع قدرت «شرایخیم و هینکین»... 127

3-6- تعیین روایی و اعتبار پرسشنامه.............. 128

3-6-1- روایی.................................... 128

3-6-2- اعتبار................................... 128

3-7- نوع مطالعه (روش گردآوری داده‌ها-............ 131

3-8- طرح پژوهش و روش تجزیه و تحلیل داده‌ها....... 131

فصل چهارم : یافته‌های پژوهش

مقدمــه......................................... 133

تبدیلهای انجام شده بر روی متغیرها جهت تغییر مقیاس:  134

4-1- توصیف داده‌ها:.............................. 135

4-1-1- توصیف مولفه های منابع قدرت:.............. 135

توصیف منابع قدرت بر حسب قدرت غالب مدیران:....... 138

4-1-2- توصیف مؤلفه‌های اثربخشی ارتباطات سازمانی.. 126

4-1-3- توصیف سایر داده‌ها........................ 154

4-2- تجزیه و تحلیل داده‌ها بررسی فرضیات.......... 158

4-2-1- نتایج و یافته‌های سوالهای پژوهشی ......... 158

فصل پنجم:‌ تفسیر و استنتاج نتایج پژوهش

5-1- تجزیه و تحلیل نتایج پژوهش.................. 178

5-2- محدودیت‌های پژوهش .......................... 191

5-3- پیشنهادها.................................. 192

5-3-1- پیشنهاد به برنامه‌ریزان:.................. 192

5-3-2- پیشنهاد به پژوهشگران :................... 193


فهرست جداول

عنوان                                                 صفحه

جدول 2-1: منابع قدرت مدیران رده‌ی پایین سازمان... 70

جدول 2-2- اولویت شایستگی‌های مورد نیاز مدیران تربیت بدنی  92

جدول شماره 2-2-: مقایسه شایستگی‌های مورد نیاز مدیران و کارآموزان تربیت بدنی...................................... 96

جدول شماره 2-3-  مقایسه شایستگی‌های مدیران باشگاه‌های ورزشی    97

جدول شماره 3-1: امتیاز گزینه‌های مختلف در روش پنج گزینه‌ای 126

جدول شماره 3-2: امتیاز گزینه‌های مختلف در روش پنج‌ گزینه‌ای 127

جدول 3-3 : دسته‌بندی سوالهای پرسشنامه منابع قدرت. 127

جدول 4-1-1- میانگین و انحراف معیار منبع قدرت پاداش  135

جدول 4-1-2- میانگین و انحراف معیار منبع قدرت اجبار  136

جدول 4-1-3- میانگین و انحراف معیار منبع قدرت قدرت قانون  136

جدول 4-1-4- میانگین و انحراف معیار منبع قدرت تخصص   137

جدول 4-1-5- میانگین و انحراف معیار منبع قدرت مرجعیت 138

جدول 4-1-6- جدول توزیع فراوانی منابع قدرت سازمانی   139

جدول 4-1-7- جدول توزیع فراوانی منبع قدرت پاداش.. 141

جدول 4-1-8- جدول توزیع فراوانی منبع قدرت اجبار.. 142

جدول 4-1-9- جدول توزیع فراوانی منبع قدرت قانون.. 143

جدول 4-1-10- جدول توزیع فراوانی منبع قدرت مرجعیت 144

جدول 4-1-11- جدول توزیع فراوانی منبع قدرت تخصص.. 145

جدول 4-1-12- میانگین و انحراف معیار ارتباطات اثر بخش 146

جدول 4-1-13- میانگین و انحراف معیار بازخورد..... 147

جدول 4-1-14- میانگین و انحراف معیار تعدد کانالهای ارتباطی    147

جدول 4-1-15- میانگین و انحراف معیار اثربخشی ارتباطات سازمانی 148

جدول 4-1-16- جدول توزیع فراوانی ارتباط اثربخش... 149

جدول 4-1-17- جدول توزیع فراوانی بازخور.......... 150

جدول 4-1-18 جدول توزیع فراوانی تعدد کانالهای ارتباطی 151

جدول 4-1-19- جدول توزیع فراوانی اثربخشی ارتباطات سازمانی 152

جدول 4-1-20 جدول توزیع فراوانی مولفه اثر بخشی غالب  153

جدول 4-1-21- جدول توزیع فراوانی رشته تحصیلی..... 154

جدول 4-1-22 میانگین و انحراف معیار سنوات خدمت... 155

جدول 4-1-23- میانگین و انحراف معیار سابقه مدیریت 156

جدول 4-1-24- جدول توزیع فراوانی مدرک تحصیلی..... 156

جدول 4-2-1- ضریب همبستگی بین منبع قدرت پاداش و اثر بخشی ارتباطات سازمانی......................................... 158

جدول 4-2-2- ضریب همبستگی بین منبع قدرت اجبار و اثر بخشی ارتباطات سازمانی......................................... 159

جدول 4-2-3- ضریب همبستگی بین منبع قدرت مرجعیت و اثر بخشی ارتباطات سازمانی160

جدول 4-2-4- ضریب همبستگی بین منبع قدرت تخصص و اثر بخشی ارتباطات................................................ 160

جدول 4-2-5- ضریب همبستگی بین منبع قدرت قانون و اثر بخشی ارتباطات سازمانی......................................... 161

جدول 4-2-6- آزمون من ویتنی برای مقایسه منبع قدرت پاداش به تفکیک رشته تحصیلی162

جدول 4-2-7- آزمون من ویتنی برای مقایسه منبع قدرت اجبار به تفکیک رشته تحصیلی..................................... 163

جدول 4-2-8- آزمون من ویتنی برای مقایسه منبع قدرت قانون به تفکیک رشته تحصیلی164

جدول 4-2-9- آزمون من ویتنی برای مقایسه منبع قدرت مرجعیت به تفکیک رشته تحصیلی164

جدول 4-2-10- آزمون من ویتنی برای مقایسه منبع قدرت تخصص به تفکیک رشته تحصیلی165

جدول 4-2-11 - ضریب همبستگی بین منابع قدرت و سابقه مدیریت     168

جدول 4-2-12- ضریب همبستگی بین منابع قدرت و سنوات خدمت    170

جدول 4-2-13- آزمون کروسکال والیس برای بررسی منابع قدرت در ناحیه یک.............................................. 171

جدول 4-2-14- آزمون کروسکال والیس برای بررسی منابع قدرت در ناحیه دو ............................................. 172

جدول 4-2-15- آزمون کروسکال والیس برای بررسی منابع قدرت در ناحیه سه.............................................. 173

جدول 4-2-16- آزمون کروسکال والیس برای بررسی منابع قدرت در ناحیه چهار............................................ 174

جدول 4-2-17- آزمون کروسکال والیس برای بررسی منابع قدرت در ناحیه پنج ............................................ 175

جدول 4-2-18- آزمون کروسکال والیس برای بررسی منابع قدرت در ناحیه شش.............................................. 176

جدول 4-2-19- آزمون کروسکال والیس برای بررسی منابع قدرت در ناحیه هفت............................................. 177


فهرست نمودارها

عنوان                                                 صفحه

نمودار 4-1-1- نمودار میله‌ای منابع قدرت سازمانی.. 139

نمودار 4-1-2- نمودار میله‌ای منبع قدرت پاداش..... 141

نمودار 4-1-3 نمودار میله‌ای منبع قدرت اجبار...... 142

نمودار 4-1-4- نمودار میله ای منبع قدرت قانون.... 143

نمودار 4-1-5- نمودار میله‌ای منبع قدرت مرجعیت ... 144

نمودار 4-1-6- نمودار میله‌ای منبع قدرت تخصص...... 145

نمودار 4-1-7- نمودار میله‌ای‌ارتباطات اثربخش...... 149

نمودار 4-1-8- نمودار میله‌‌ای بازخور.............. 150

نمودار 4-1-9- نمودار میله‌ای‌تعدد کانالهای ارتباطی 151

نمودار 4-1-10- نمودار میله‌ای اثربخشی ارتباطات سازمانی    152

نمودار 4-1-11- نمودار میله‌ای مولفه اثربخشی غالب. 153

نمودار 4-1-12- نمودار میله‌ای رشته تحصیلی........ 154

نمودار 4-1-13- نمودار میله‌ای مدرک تحصیلی........ 157


پیوستها

عنوان

1- پرسشنامه اثربخشی ارتباطات سازمانی

2- پرسشنامه منابع قدرت

3- معرفینامه و مجوز جهت فعالیتهای میدانی

4- محاسبات آماری

 

دانلود بررسی رابطه بین اثربخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران

دانلود پایان نامه بررسی رابطه بین اثربخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران


خرید ودانلود پایان نامه بررسی رابطه بین اثربخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران

خرید ودانلود پایان نامه بررسی رابطه بین اثربخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران 170 ص

دانلود خرید ودانلود پایان نامه بررسی رابطه بین اثربخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران

خرید پایان نامه دانشجویی بررسی رابطه بین اثربخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران
دانلود پایان نامهبررسی رابطه بین اثربخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران
 خرید و دانلود پایان نامه بررسی رابطه بین اثربخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران
لینک خرید پایان نامه بررسی رابطه بین اثربخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران
 دانلود فایل
دسته بندی عمومی
فرمت فایل rar
حجم فایل 1161 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 170

دنیایی را تصور کنید که در آن «ارتباط» وجود ندارد؛ در این دنیا انسان،تنها و انفرادی زندگی می کند و هرگز مشارکتی در تجربه اندوزی و علم ورزی ندارد! هرگز نمی تواند برای فائق آمدن بر مشکلات و محدودیتهای شخصی،از اتحاد و یکپارچگی برخوردار شود! هرگز سهمی در اختراعات نداشته و از شانس و فرصت زیادی بهره مند نخواهد شد! در چنین جهانی انسان نمی تواند از دیگران تاثیر بپذیرد و به گونه ای متقابل بر آنان تاثیر بگذارد. در یک کلام:تصور چنین جهانی اگر ناممکن نباشد،دشوار است.این تصور بسیار مشکل است؛ زیرا ارتباط طرح چنین سوالی را درزندگی بشری از میان برده و غیر قابل بحث نموده است. دنیایی که ما در آن بسر می بریم بسیار مبهم و پیچیده است. در جهانی بدون وجود ارتباط، تمدن- به مفهومی که امروز می شناسیم- امکان وجود و ظهور نداشته است. ما به وسیله ارتباط،موفق شده ایم علوم و آموخته ها و تلاشهایمان راتجزیه و ترکیب کنیم. تواناییها و تلاشها و آموخته های علمی ما را قادر ساخته است تا ظرفیت علمی،تکنولوژی و فرهنگی مان توسعه یافته و رو به تکامل و تعالی بروند. بدون وجود یک زمینه مناسب برای ایجاد ارتباط با یکدیگر در سطحی قابل قبول انسان هرگز نمی‌توانست موقعیت ما قبل تاریخ را پشت سر گذاشته و به پیشرفتهای کنونی دست یابد.ارتباط از این جهت مهم است که سازماندهی را امکان پذیر می سازد و سازمانها نیز به نوبه خود افراد را قادر می سازند تا در روش زندگی به سیستمهای سازمان یافته موجود، دسترسی پیدا کنند. در هر حال اهمیت و مفهوم واقعی یک ارتباط خوب می تواند از دیدگاه‌ها و جنبه های گوناگون مورد توجه قرار گیرد.بنا به تعریف، سازمانها برای بقای خود به کنش و واکنش متقابل و یا ارتباط نیاز دارند. بنابراین منطقی است اگر بگوئیم درک و شناخت بهتری از ارتباط موجب ارتقای سازمانها می شود.

دانلود خرید ودانلود پایان نامه بررسی رابطه بین اثربخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران

دانلود پایان نامه کارشناسی برق قدرت، حقوق انتقال در بازار برق بهمراه متن لاتین


پایان نامه کارشناسی برق قدرت، حقوق انتقال در بازار برق بهمراه متن لاتین

پایان نامه کارشناسی برق قدرت، حقوق انتقال در بازار برق بهمراه متن لاتین، مقدمه در بسیاری از کشورها بخش های زیر ساخت همانند الکتریسیته، راه آهن و تولید و توزیع گاز در حال تجدید ساخت هستند بیشتر برنامه های تجدید ساختار برای ایجاد بخش های رقابتی و همچنین ایجاد تمایز بین بخش های رقابتی و انحصاری است در بسیاری از زیرساختها بخش رقابت پذیر برای دادن س

دانلود پایان نامه کارشناسی برق قدرت، حقوق انتقال در بازار برق بهمراه متن لاتین

پایان نامه کارشناسی برق قدرت، حقوق انتقال در بازار برق بهمراه متن لاتین
پایان نامه
پروژه پایانی
پایان نامه برق قدرت
کارشناسی برق قدرت
حقوق بازار برق
حقوق انتقال در بازار برق
بازار برق
حقوق انتقال
پایان نامه کارشناسی برق قدرت
دسته بندی برق
فرمت فایل doc
حجم فایل 1159 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 79

پایان نامه کارشناسی برق قدرت، حقوق انتقال در بازار برق بهمراه متن لاتین،
مقدمه
در بسیاری از کشورها بخش های زیر ساخت همانند الکتریسیته، راه آهن و تولید و توزیع گاز در حال تجدید ساخت هستند. بیشتر برنامه های تجدید ساختار برای ایجاد بخش های رقابتی و همچنین ایجاد تمایز بین بخش های رقابتی و انحصاری است. در بسیاری از زیرساختها بخش رقابت پذیر برای دادن سرویس به مشتری به بخش انحصاری احتیاج دارد. در همة‌ این سیستمها قیمتی که تولیدکنندگان برای محصولشان ارائه می دهند به محل آنها و همچنین اینکه محصولاتشان را از چه قسمتی عبور می دهد، بستگی دارد. ترافیک و تراکم شبکه باعث تفاوت قیمت انتقال در نقاط مختلف شبکه می‌شود.
صنعت برق که همیشه بوسیله یک سیستم متمرکز اداره می شد یکی از زیرساختهایی است که شاهد تغییرات عظیمی بوده است. این سیستم متمرکز در حال تبدیل به یک صنعت رقابتی است که در آن  بازار قیمت برق و توزیع آنرا بوسیله افزایش رقابت کاهش می دهد.
این نوسازی باعث تجزیه سه عنصر اساسی این صنعت یعنی تولید، انتقال و توزیع شده است.
کنترل مستقل شبکه در یک سیستم بازسازی شده هم رقابت و هم دسترسی مستقیم به اجزا شبکه را آسان می کند. البته عملکرد مستقل شبکه بدون نهاد مستقلی مثل ISO قابل اطمینان نیست. برای اینکه بازار رقابتی بصورت پر بازده و با قابلیت اطمینان بالا کار کند، ISO از مشترکین بازار مثل تولید کننده‌ها، کمپانی های توزیع و انتقال دهنده ها و در نهایت مصرف کننده ها مستقل می باشد. ISO باید قوانینی روی انرژی و بازارهای سرویس فرعی قرار دهد و سیستم انتقال را بصورت غیر تبعیض آمیز اداره کند و برای ریسک های بازار ایجاد حصار حفاظتی را آسان کند. ISO باید به سیستم قوی کامپیوتری مجهز شده باشد که شامل مانیتورینگ بازار، حراج و به مزایده گذاشتن سرویس های فرعی می باشد.

چکیده
صنعت برق همانند دیگر زیر ساختها در کشورهای صنعتی به سمت خصوصی شدن حرکت می کند . همچنین در کشور ما طبق اصل 44 قانون اساسی صنعت برق باید در قسمت تولید تا 80 درصد به بخش خصوصی واگذار شود . در این پروژه به بررسی چگونگی خصوصی شدن بخش انتقال در بازارهای مختلف آمریکا می پردازیم و در انتها آنها را با هم مقایسه می کنیم .
در فصل اول شمای کلی بازار برق و کلیاتی در مورد آن بیان شده است .
فصل دوم به بررسی مدل های برق و اجزاء مختلف در بازار می پردازد .
فصل سوم دلایل استفاده از حقوق انتقال مالی و فیزیکی و معانی انها را بیان می کند .
فصل چهارم به بررسی جزئی تر حقوق مالی و فیزیکی و چگونگی تجارت آنها می پردازد و همچنین ایرادات و نقش آنها در سرمایه گذاری را بیان می کند .
فصل پنجم به چگونگی تطبیق حقوق انتقال مالی با کل شبکه می پردازد .
در فصل ششم بازارهای PJM ، نیویورک ، کالیفورنیا ، نیواینگلند ، تگزاس و نیوزلند از لحاظ تاریخچه ، حقوق مورد استفاده ، چگونگی بدست آوردن و معاملة حقوق و چگونگی اجرای مزایده ها با هم مقایسه شده اند .  

فهرست مطالب
فصل اول - مقدمه                                 1
فصل دوم - ساختار بازار                             5
2-1- اهداف در عملکرد به شیوة بازار                     6
    2-2- مدل های بازار برق                         6
    2-3- ساختار بازار                             7
    2-4- انواع بازار برق                             11
فصل سوم – معانی PTR , FTR                          13
3-1- دلایل اسفاده از حقوق انتقال                     14
    3-2- حقوق انتقال فیزیکی                         15
    3-3- حقوق انتقال مالی                         16
فصل چهارم  - طراحی بازار انتقال                         18
    4-1- طراحی بازار انتقال                         19
4-2- مالکین حقوق انتقال مالی                         21
فصل پنجم – معیارهای عملکرد بازار                         34
فصل ششم – بررسی بازراهایی که در آنها FTR به حراج گذاشته می شود         37
    6-1- بازار PJM                            38
    6-2- بازار نیویورک                             48
    6-3- بازار کالیفرنیا                            55
    6-4- بازار نیو اینگلند                             58
6-5- بازار تگزاس                            60
6-6- بازار نیوزلند                             63
فصل هفتم – نتیجه گیری                             66
منابع                                         73

دانلود پایان نامه کارشناسی برق قدرت، حقوق انتقال در بازار برق بهمراه متن لاتین

دانلود بررسی محدود کنند های جریان اتصال کوتاه در سیستم های قدرت


بررسی محدود کنند های جریان اتصال کوتاه در سیستم های قدرت

بررسی محدود کنند های جریان اتصال کوتاه در سیستم های قدرت همراه با منابع

دانلود بررسی محدود کنند های جریان اتصال کوتاه در سیستم های قدرت

بررسی محدود کنند های جریان اتصال کوتاه در سیستم های قدرت
همراه با منابع
دسته بندی برق
فرمت فایل docx
حجم فایل 3198 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 113

بررسی محدود کنند های جریان اتصال کوتاه در سیستم های قدرت

 همراه با منابع

مقدمه

توسعه روز افزون سیستم های توزیع انرژی الکتریکی و همچنین افزایش به هم پیوستگی درشبکه های قدرت به دلیل نیاز به بالا بودن ظرفیت آنها منجر به افزایش سطح اتصال کوتاه و جریانهای خطای بزرگتر و در نتیجه ازدیاد گرمای حاصله ناشی ازعبور جریان القایی زیاد در ژنراتورها ، ترانسفورماتورها و سایر تجهیزات و همچنین کاهش قابلیت اطمینان شبکه می شود.  با وجود رعایت تمامی موارد مربوط به ایمنی سیستم قدرت ، وقوع اتصال کوتاه در شبکه های قدرت امری اجتناب ناپذیر می باشد.

در زمان اتصال کوتاه صرف نظر از آسیبی که به خاطر بروز قوس الکتریکی به نقطه اتصال کوتاه وارد می شود، جریانهای عظیمی که از ژنراتورها به طرف نقطه ی عیب جاری می شود سبب وارد شدن تنش های دینامیکی و حرارتی بالا به تجهیزات سیستم قدرت ازقبیل خطوط هوایی، کابلها، ترانسفورماتورها و کلیدهای قدرت می شود.  عبور چنین جریانی از شبکه نیاز به تجهیزاتی دارد که توانایی تحمل این جریان را داشته باشند و برای قطع این جریان نیازمند کلیدهایی با قدرت قطع بالا هستیم که هزینه های سنگینی به سیستم تحمیل می کند.کلیدهای قدرت مورد استفاده در شبکه برای عملکردکامل نیازمند زمانی معادل چند سیکل(چند میلی ثانیه) می باشد. عبور مقادیر بزرگ جریان از خطوط و تجهیزات سیستم قدرت در همین چند سیکل می تواند موجب تخریب جدی تجهیزات شود زیرا جریان اتصال کوتاه در لحظات اولیه بویژه در پریود اول موج جریان دارای بیشترین دامنه است و بیشترین اثرات مخرب ازهمین سیکل های اولیه ناشی می شود.  این امر در صورت بالا بودن جریان های اتصال کوتاه و عبور آن از سطح عایقی کلیدهای قدرت ممکن است موجب برقراری یک اتصال کوتاه دایمی شود.  افزایش سطح اتصال کوتاه در بعضی از مناطق باعث شده جریان های اتصال کوتاه تا حد مقادیر نامی تجهیزات شبکه افزایش یابد و یا حتی در بعضی حوزه ها مقادیر نامی تجهیزات جوابگوی نیاز نباشد و نیاز به تعویض آنها درخواست شود.  بنابراین در سالهای اخیر به تجهیزاتی که توانایی محدود کردن جریان اتصال کوتاه داشته باشند، توجه ویژه ای شده است.

محدود ساز جریان خطا بلافاصله بعد از وقوع خطا در مدار قرار می گیرد وتوانایی دارد تا تمام جریان های اضافی را که بزرگتر از جریان شبکه باشند با زمان پاسخگویی حداکثر نیم سیکل محدود کند.  محدود کننده های جریان اتصال کوتاه طراحی شده در دهه های اخیر، عناصر سری با تجهیزات شبکه هستند.  این تجهیزات در حالت عادی مقاومت کمی دربرابر عبور جریان از خود نشان می دهند،اما پس از وقوع اتصال کوتاه درلحظات اولیه شروع جریان، مقاومت آنها یکباره بزرگ شده و از بالا رفتن جریان اتصال کوتاه جلوگیری میکنند. این تجهیزات پس از هر بار عملکرد باید قابل بازیابی بوده و در حالت مانگار سیستم باعث ایجاد اضافه ولتاژ و یا تزریق هارمونیک به سیستم نشوند.

دانلود بررسی محدود کنند های جریان اتصال کوتاه در سیستم های قدرت

دانلود پایان نامه کارشناسی بررسی رابطه بین اثربخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران


پایان نامه کارشناسی بررسی رابطه بین اثربخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران

با تحول انسانها و جوامع و عدم پاسخگویی مکتب کلاسیک به نیاز های انسانها و سازمانها، مکاتب روابط انسانی و منابع انسانی پدیدار گردید در این مکتب ارتباطات از ابعاد جدیدی مورد مطالعه قرار گرفت و جنبه های غیر رسمی ، عاطفی ، اجتماعی ، پویا و پیچیده در آن بیشتر مورد تاکید قرار گرفتند با توجه به پدیده جنگ و لزوم بررسی همه جانبه پدیده ها، مکتب سیستم ها که ت

دانلود پایان نامه کارشناسی بررسی رابطه بین اثربخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران

اهمیت و ضرورت تحقیق
 تحقیقات انجام گرفته شده 
اهداف تحقیق
فرضیه تحقیق
متغییر های تحقیق
قلمرو تحقیق 
تعاریف علمی واژه ها
تعاریف واژگان
رمزگذاری 
رمزگشایی 
دریافت کننده 
بازخورد 
اهمیت قدرت
قدرت در سطوح مختلف سازمان
شیوه کنترل اطلاعات و تعیین محدوده‌ی تصمیم‌گیری
دسته بندی کامپیوتر
فرمت فایل doc
حجم فایل 476 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 145

1-1- مقدمه 2

 

1-2-  بیان مساله: 3

 

1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق 7

 

1-4- تحقیقات انجام گرفته شده 9

 

1-5-‌ اهداف تحقیق: 10

 

1-6- فرضیه تحقیق : 11

 

1-7- متغییر های تحقیق: 11

 

1-8- قلمرو تحقیق : 12

 

1-9- تعاریف علمی واژه ها 12

 

1-10-  تعاریف واژگان 14

 

فصل دوم- ادبیات تحقیق

 

2-1- مقدمه 17

 

2-2-  اهمیت ارتباطات 18

 

2-3 -  تعاریف ارتباطات 20

 

2-4 -  فرآیند ارتباط 22

 

2-5 -  منبع 22

 

2-6 – رمزگذاری 22

 

2-7-  وسیله 23

 

2-8-  رمزگشایی 23

 

2-9-  دریافت کننده 23

 

2-10- بازخورد 24

 

2-11-  مسیر ارتباطات 24

 

2-12- ارتباطات عمودی 24

 

2-13-  ارتباطات در سطح افقی 25

 

2-14- مدل ارتباطات 26

 

2-15- اصول ارتباطات 29

 

2-16-  ارتباطات سازمانی از دیدگاه مکاتب مختلف مدیریت 30

 

2-17-  دیدگاه کلاسیک‌ها در مورد ارتباطات 30

 

2-18- نظریه نئوکلاسیک‌ها و ارتباطات 31

 

2-19-  دیدگاه سیستمی در مورد ارتباطات 32

 

2-20-  دیدگاه اقتضایی و ارتباطات 32

 

2-21-  دیدگاه مراوده‌ای یا تعاملی در مورد ارتباطات32

 

2-22- اثربخشی در ارتباطات میان فردی 33

 

2-23- ویژگی‌های اثربخشی 33

 

2-23-1- گشودگی 33

 

2-23-2-  همدلی 34

 

2-23-3- حمایتگری 35

 

2-23-4- مثبت گرایی 35

 

2-23-5- تساوی 36

 

2-23-6- همانندی «تشابه با هم» و «تخالف با هم36

 

2-24-  اهمیت قدرت 37

2-25-  تعاریف قدرت 38

2-26- قدرت در سطوح مختلف سازمان  39

2-27- قدرت در سطح عمودی  39

2-28- منابع قدرت مدیران رده‌ی عالی سازمان39

2-28-1- پست یا مقام رسمی40

2-28-2-  منابع 40

2-28-3- شیوه کنترل اطلاعات و تعیین محدوده‌ی تصمیم‌گیری 41

2-28-4- قرار گرفتن در کانون شبکه 41

2-29- منابع قدرت مدیران رده میانی سازمان41

2-30- منابع قدرت مدیران رده‌ی پایین سازمان42

2-31-  قدرت در سطح افقی 43

2-32- روابط قدرت 44

2-33- رابطه صف و ستاد 44

2-34- تشکیل دسته‌ها و ائتلاف 45

2-35- منابع قدرت بر اساس پژوهش‌های فرنچ و راون 46

2-36- انواع رویکردها به قدرت 47

2-36-1- راسل و قدرت 47

2-36 -2- هیکس، گولت و قدرت 48 

2-37- پژوهش‌های پیرامون ارتباطات سازمانی50

 

2-37-1- پژوهش‌‌های انجام شده در داخل کشور 50

 

2-37-2- پژوهش‌های انجام شده در خارج از کشور 52

 

2-38 -1- پژوهش‌های انجام شده در داخل کشور 54

 

نتیجه گیری کلی 62

 

فصل سوم روش شناسی تحقیق

 

3-1- مقدمه 65

 

3-2- جامعه آماری 65

 

3-3- نمونه جامعه  آماری 65

 

3-4- ابزار جمع آوری اطلاعات 66

 

3-5- پرسشنامه 66

 

3-5-1- پرسشنامه اثربخشی ارتباطات سازمانی 66

 

3-5-2- پرسشنامه منابع قدرت (( شرایخیم و هینکن)) 67

 

3- 6- تعیین روایی و اعتبار پرسشنامه 68

 

3-6-1- روائی 69

 

3-6-2- اعتبار 69

 

3-7- روش و طرح نمونه‌برداری 71

 

3-8 - حجم نمونه 71

 

3-9 - طرح پژوهش و روشهای تجزیه و تحلیل داده‌ها (توصیفی و استنباطی) 73

 

فصل چهارم تجزیه و تحلیل داده ها

 

4-1- مقدمه 75

 

4-2- تبدیلهای انجام شده بر روی متغیرها جهت تغییر مقیاس76

 

4-3- بیان  توصیف داده‌ها 77

 

4-3-1- توصیف مولفه های منابع قدرت77

 

4-4- توصیف منابع قدرت بر حسب قدرت غالب مدیران 80

 

4-5- توصیف مؤلفه‌های اثربخشی ارتباطات سازمانی 86

 

4-6 - توصیف سایر داده‌ها 94

 

4-7 - تجزیه و تحلیل داده‌ها (بررسی فرضیات97

چکیده: 

پژوهش حاضر به بررسی ارتباط بین منابع قدرت مدیران و اثربخشی ارتباطات سازمانی می‌پردازد. هدف،‌ بررسی رابطه بین هر یک از منابع قدرت مدیران بر حسب رده‌بندی فرنچ و راون،‌ شامل: منابع قدرت تخصصی، مرجعیت، پاداش، مشروع و اجبار با اثربخشی ارتباطات سازمانی، سنوات خدمت مدیران و سابقه مدیریت آنان می‌باشد. همچنین برآنیم تا تفاوت بین منابع مختلف قدرت مدیران را بر حسب تخصص مدیریت و تخصص غیرمدیریت بررسی نماییم.

پژوهش حاضر از دسته پژوهشهای کاربردی و از نوع تحقیق توصیفی (غیر آزمایشی) است و در تقسیمات تحقیقات  توصیفی از نوع روش تحقیق همبستگی دو متغیری می‌باشد.

جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه مدیران و کارکنان آموزش و پرورش پارس آباد می‌باشد. لازم به ذکر است که تعداد جامعه آماری مدیران، تعداد 27 نفر و تعداد کارکنان،  تعداد 59 نفر می‌باشد. از جامعه آماری مدیران، تعداد 22 مدیر به روش تصادفی ساده و با کمک جدول اعداد تصادفی و نیز از جامعه آماری کارکنان، کلیه کارکنان تحت نظر مدیران منتخب به روش تمام شماری انتخاب شدند.

دانلود پایان نامه کارشناسی بررسی رابطه بین اثربخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران